Case | Rotterdam Centraal

Rotterdam Centraal: poort naar de stad

Een nieuw station bouwen is niet niks. Zeker niet als het dagelijks door 110.000 reizigers wordt gebruikt. Dat is evenveel als luchthaven Schiphol! Maar het was nodig, in Rotterdam.

Aansluiting op de Europese HSL, integratie met RandstadRail en een algehele nieuwe uitstraling, waarbij je vanuit het station direct in een bruisend stadscentrum staat. Een enorme klus, waar zo’n 7 jaar voor is uitgetrokken. En vanaf het begin is L5 betrokken bij de communicatie van het project. Met een sterke identiteit, waarbij signaalkleuren een hoofdrol spelen, worden reizigers geïnformeerd. Want wanneer de route ineens anders is - ook ‘s nachts - moet je goed kunnen zien waar je loopt. Vlaggen, borden, affiches - alle bouwcommunicatie kreeg de kenmerkende kleuren magenta, groen, blauw en geel. Zodat elke mededeling flink opvalt. En we allemaal trots kunnen zijn op die ijverige bouwvakkers in hun diepe put. Hoogtepunt in de onuitputtelijke reeks middelen, variërend van nieuwsbrieven, informatiefolders, metroposters, gadgets en fietscampagnes, was toch wel die pin-up kalender. Met prachtige dames die iedere maand toezien op het handhaven van regels tijdens de bouw. Dat station, dat komt er wel. 

meer >< minder