Case | Van Gogh Museum

Van Gogh Moves

Wegens renovatie verhuist de collectie van het Van Gogh Museum naar de Hermitage Amsterdam. Circa 800.000 bezoekers moeten in zeven maanden tijd worden omgeleid. Hoe communiceer je dat? Van Gogh Moves!

Een beroemd museum met topwerken van een geliefd kunstenaar, dat verhuis je niet zomaar. Daar gaan een complexe zoektocht, goede planning en strakke overeenkomsten aan vooraf. L5 won de pitch om deze klus communicatief te klaren. Want dat het museum aan het Museumplein tijdelijk gesloten is voor het publiek, mag wereldwijd geen verrassing meer zijn: toeristen in Amsterdam moeten goed weten waar ze terechtkunnen voor het werk van Vincent van Gogh. En zo kwam er, na allerlei omzwervingen langs fantasierijke richtingen in het concept, een sterke rode campagnebutton. Met een steekwagentje als verwijzing naar de verhuizing en een opvallende rode kleur. Die steekt goed af bij de gele Zonnebloemen. We zien de stip terug op allerlei uitingen: van een sticker op een euromunt tot een affiche van 50 meter groot op een gebouw langs het IJ. Overal is de boodschap duidelijk. Verdieping is er in de brochures en online, waar het verhaal van de kunstenaar en de inhoud van zijn werk voorop staan. Een genoegen om te ontwikkelen, deze campagne!

meer >< minder