26 november 2021

Door:

What's in a name

'De drieluik van branding' is een strategische aanpak én toolkit om de doelgroep in het hart te raken en in te zetten op een duurzame relatie. Om van marketingtermen weg te blijven spreken we hier liever over de belangrijkste ingrediënten 'bagage, 'reis' en 'actie'.

MERK-BAGAGE

Elke onderneming of organisatie heeft een kloppend hart om de kennis en kunde met passie uit te dragen. Het spannendste moment van een start-up of rebranding is om de ambities om te zetten naar een geloofwaardig merk met alles erop en eraan. In vele gevallen blijft de visuele communicatie vaak beperkt tot een logo en een website die met templates is aangemaakt. Niets mis mee in vele gevallen. Wel jammer als je je eigen kwaliteitsstandaard daarmee te kort doet. Je hebt tenslotte veel in je bagage en weet niet hoe je dat kan vertalen naar al die communicatiemiddelen en media. Het gevaar van een inconsequente strategie en presentatie ligt al snel op de loer.