01 maart 2022

Door:

Rob Smith

ARE YOU SURE?

Geen horizon te ver, geen zee te hoog voor YOU SURE. Want nog voordat de storm opsteekt staat You Sure op de daken en zorgt ervoor dat de klanten uit de wind gehouden worden. YOU SURE kijkt daarbij altijd over de grenzen om vandaag en morgen het beste verzekeringsadvies te bieden.

YES WE ARE!

Vanuit een sterke traditie en een vernieuwde boodschap schaalt YOU SURE van lokaal naar platform. Daarbij richt YOU SURE zich de steeds op veranderende behoefte van de markt. Want met kennis en kunde alleen kom je er niet, maar met een luisterend oor sta je pal voor je klanten. De YOU SURE ondernemers vormen met elkaar niet alleen een keten van kantoren maar een platform om met elkaar de dialoog aan te gaan, kennis te delen en nieuwe innovaties mogelijk te maken. Om alle klanten en stakeholders daarin mee te nemen hanteren we de aanpak van de drietrapsraket.

YOU SURE KLANTPROPOSITIE

KLANTVRAAG CENTRAAL - We zoeken de verbinding met onze doelgroepen door de wensen, de ambities én de pijn van de klanten leidend te maken in onze propositie. Dit doen we door de klant de ruimte te geven in onze storytelling met video/fotografie, blogs, dialoog, quotes en events.

MATCH MET AANBOD - Omdat we vooral de klanten en niet onszelf centraal zetten kunnen we ons aanbod afstemmen op de steeds veranderende vraag in de markt. We zijn daardoor meer partner dan alleen maar adviseur voor onze klanten. Noem ons je sidekick waar je ook gerust alleen een kopje koffie mee kan drinken.

CALL TO ACTION - Elke actie die een klant verwacht gaan we bieden. Want bij YOU SURE staat de deur niet op een kier maar wagenwijd open. Kom je op de website dan kan je direct informatie ophalen, contact maken of je mening geven. We zijn er voor jou en dat doen we 24/7. Want als de storm opsteekt zijn we volop in charge.

YOU SURE MERKSTELSEL

AANTREKKINGSKRACHT - Centraal in de merkstrategie staat het You Sure hoofdmerk. Een merk met grote aantrekkingskracht waar de submerken en labels als satellieten omheen draaien. Hoofdmerk, submerken en labels versterken elkaar én de merkwaarde van YOU SURE.

ALTIJD DICHTBIJ - Zo vind je elke YOU SURE onderneming dicht bij de klanten. Want lokaal is de binding en de dialoog met de doelgroep het sterkst en wordt dezelfde taal gesproken. Datzelfde geldt voor de labels die op basis van de vraag prospects in de vrije ruimte van het merkstelsel naar binnen trekken.

MERKSTELSEL - Door hoofd-, submerken en labels te koppelen (endorsed merkstrategie) wordt de reikwijdte en uitstraling vergroot. Het merkstelsel vormt een aantrekkelijk, herkenbaar en robuust netwerk. Met YOU SURE submerken en volmachten hebben we onze wortels in de directe omgeving van onze lokale klanten en prospects. Dit vormt de basis voor groei en waardevermeerdering met wind in de zeilen.

POWERED BY YOU SURE - De volmacht partners hebben een eigen identiteit waarin we de samenwerking in de groep uitdragen in de vorm van een 'powered by' afzender. Met een eigen toolbox om de kracht van de YOU SURE Groep uit te dragen. Ook kan er een zogenaamd black label worden gelanceerd met rijke content en storytelling over assurantie onderwerpen. Een echte hub waar alle doelgroepen informatie kunnen vinden over de reikwijdte van verzekeren. Dit label is daarmee de assurantiehub (powered by YOU SURE) en past bij het verdiepen van de markt.

YOU SURE BRANDING

L5 AANPAK IN 3 STAPPEN

BRAINSTORM - LUNCH FOR THE BRAIN SESSIES VOOR EEN ONDERSCHEIDENDE MERKPOSITIE VAN YOU SURE

Door met het dreamteam van YOU SURE aan de slag te gaan, bereiken we twee belangrijke doelen. Ten eerste bedenken we met elkaar topideeën voor de boodschap en identiteit om van YOU SURE een onderscheidend merk te maken. Tegelijkertijd zorgen we met deze aanpak voor interne ambassadeurs die de vernieuwing in gang zetten en andere collega’s met passie meenemen. Het is tenslotte ‘van, voor en door YOU SURE’.

BRANDING - OP BASIS VAN DE MERKSTRATEGIE ONTWERPEN WE EEN UNIEKE EN HERKENBARE IDENTITEIT

Door YOU SURE te rebranden komt er energie vrij om een stap in de ontwikkeling te maken en te groeien in markten waar YOU SURE onderscheidend is. Want door waardevermeerdering positioneert YOU SURE zich als groeiende speler in de verzekeringsmarkt. Net als bij wielrennen spreken we van ‘d’rop en d’rover'. Branding is de paraplu voor een vernieuwd imago wat nieuwe investeerders en toekomstige partners niet zal ontgaan.

TOOLKIT - WE ontwikkelen een YOU SURE toolkit voor alle vestigingen, partners en labels

Omdat YOU SURE meerdere vestigingen in Nederland heeft is een merkstrategie een belangrijke factor voor de boost van de onderneming. Hoe sterk wordt het merk en de boodschap uitgedragen. Hoe wordt de storytelling vormgegeven om de beleving bij de doelgroep te brengen en steeds weer actueel te houden. Want een merk voeren om het imago te beïnvloeden is niet even een logo op een berichtje maar een branding in sales-strategie. Om dit voor alle vestigingen te organiseren is een merk-toolkit het gereedschap om een consistente en actuele uitstraling te bewerkstelligen.

EEN GREEP UIT ONZE CASES

L5 vormt voor iedere opdracht/opdrachtgever een gespecialiseerd team, passend bij de vraag en cultuur van de opdracht. Voor YOU SURE vormt L5 een team met bureau Smyler. De verdeling is helder: L5 merkstregie en merkdesign. Smyler webbouw en storytelling. Samen hebben we al heel wat merksporen gezet.

ALP maritime services - BRANDING THE OCEANS

FLEXHUB - VAN PAY-ROL NAAR HUB

INTRAVACC - TO VACCINATE THE WORLD

SON - VEILIG WERKEN IN ALLE SECTOREN VAN DE NL INDUSTRIE