Wij zijn teamspelers met een doel voor ogen!

Wij toveren geen konijn uit de hoge hoed. Wel werken we intensief samen met onze opdrachtgevers aan unieke campagnes of merkstrategieën om precies in het blikveld van de doelgroep te komen. We gaan dan ook graag met je aan tafel om jouw marketingwensen onder de loep te nemen. Uiteraard is dat geheel vrijblijvend, want het gaat ons in eerste instantie om de klik die we met elkaar hebben. Want echt teamwork is een vorm van magie waar zelfs goochelaars jaloers op zijn.

Ontmoet L5-ers!

Bij L5 is alle ruimte voor een goede meeting, brainstorm over marketing en design of gewoon een gesprek over ditjes en datjes. Kom gerust eens langs en proef de sfeer van creativiteit onder het genot van koffie van versgemalen boon (we schenken ook fijne thee).

Rob Smith

strategie | eigenaar

Ik ben nieuwsgierig en snel enthousiast over nieuwe mogelijkheden in techniek, muziek, beeld en media. Door die brede belangstelling haal ik veel inspiratie die nodig is voor mijn werk als marketing strateeg. Toch laat ik me niet teveel meeslepen door hypes en houd ik altijd een helicopter view over concepten en ontwerpen.

De opdrachtgever is gebaat bij een nuchtere kijk op de oplossingen die L5 te bieden heeft. Daarmee ontstaat een waardevolle dialoog en kom je eerder tot de kern van een opdracht. Hierbij stel ik telkens de vraag: ‘Klopt de oplossing nog met het doel van de opdracht?’

Een goed concept kenmerkt zich door een goede balans tussen effectiviteit en creativiteit. Om de originaliteit te waarborgen, probeer ik mensen te prikkelen en te stimuleren tot nieuwe inzichten. Ik omgeef me daarom graag met mensen die een toegevoegde waarde bieden in oplossingen voor strategische communicatie.

Heb je een vraag? Mail Rob Smith!

LAB L5
Mart Hulspas

branding | ontwerp | eigenaar

Samen met Rob Smith heb ik in 1984 L5 opgericht. Al vanaf het begin zijn we een ontwerp én adviesbureau, voor een brede blik op communicatievragen. Met een team van medewerkers en externen bedienen we heel diverse sectoren, zoals cultuur (verschillende theaters en culturele campagnes), onderwijs (educatie van nul tot oneindig), infrastructuur (de grote OV-trajecten in onze regio), vastgoed en het bedrijfsleven (maritiem, ICT en meer). Met een neus voor nieuwe media en de implementatie van creatieve oplossingen ben ik altijd op zoek naar nieuwe ideeën, mensen en opdrachtgevers. Specialismen: Campagnes en concepten, social media-advies, creatieve strategie, merkstrategie, naamgevingstrajecten.

Nieuwsgierig? Vraag het Mart Hulspas!

LAB L5
Maurice Blok

concept | ontwerp

Om structuur aan te brengen in het creatieve proces maak ik graag lijstjes. Bij discussies en brainstormsessies kan ik soms op de achtergrond zijn, maar dan ben ik al druk ideeën aan het uitbroeden. Ik merk dat ik vaak word gezien als 'iemand die het gouden ei legt', en dat wordt binnen het team van L5 wel gewaardeerd. Ik probeer in ieder geval altijd een frisse blik te hebben. Niet alleen mijn eigen ziel zit in een ontwerp, maar ook de ziel van de opdrachtgever.

Soms zet ik mensen op een nieuw spoor. Iets nieuws en onverwachts maken is ook mijn uitdaging, zodat de opdrachtgever een volgende stap kan maken in de communicatie of vormgeving. Ik werk nu al heel wat jaren als ontwerper, maar nog steeds is het een kick om mijn werk in uitvoering te zien. En extra leuk zijn de 'live' illustratiesessies voor klanten. Zij praten en ik schets het direct op papier!

Meer weten over live schetsen? Mail Maurice Blok!

LAB L5
Jos Bogers

bureau management

Al vanaf de oprichting van L5 ben ik de manager achter de schermen. Alle projecten worden langs de lat gelegd. Ik houd de offertes, opdrachtbevestigingen en facturatie bij en bereid de boekhouding voor. Bij L5 zorg ik voor de financiële en persoonlijke balans. Trouw zijn aan de mensen om me heen en onze opdrachtgevers vind ik belangrijk en dat past ook goed bij de uitgangspunten van het bureau.

Door mijn interesse voor design en media ben ik ook in mijn vrije tijd altijd bezig met fotografie. Zo heb ik de campagnebeelden van deze website gemaakt en daar ben ik uiteraard trots op.

Ook ben ik een echte theaterliefhebber en theater is bij L5 zeer goed vertegenwoordigd in de opdrachtenstroom. Dit is vooral leuk omdat ik naast mijn werk voor L5 een duobaan heb bij Theater Zuidplein. Ook daar ben ik echt op mijn plek. Zo combineer ik mijn liefde voor theater en mijn vakkennis optimaal.

Wil je iets kwijt? Zeg het Jos Bogers!



LAB L5
Martine Dhondt

projectmanager

In 1991 voelde ik me als grafisch ontwerper als een vis in het water op mijn stageplek bij L5. Na een dienstverband bij de L5'ers van 2003 tot 2005, besloot ik het onderwijs in te gaan en docent te worden. Mijn vaardigheden uit de communicatiewereld kon ik goed gebruiken om jonge mensen te helpen. Vele jaren werkte ik met plezier in verschillende projecten binnen het onderwijs van Rotterdam-Zuid, waar nog veel te winnen valt om jonge mensen kansen te bieden op een goede toekomst met een baan.

Op het moment dat ik overwoog terug te keren naar de creatieve wereld van design en communicatie, bleek L5 bezig te zijn met de positionering en rebranding van scholen op Rotterdam-Zuid. Er was meteen weer een match en ik kon aansluiten bij een Lunch for the Brain en aan de slag met idee-ontwikkeling aan de ándere kant van het onderwijs. De cirkel is rond en er is nog veel te ontdekken binnen het altijd innoverende marketing en design!

LAB L5
Milou Hulspas

stagiair | leisure & events management

Op dit moment loop ik stage bij L5 in mijn favoriete stad Rotterdam. Ik ben opgegroeid in deze stad en houd van het bruisende leven dat zich hier afspeelt. Mijn liefde voor Rotterdam uitte zich ook in mijn studiekeuze aan de Willem de Kooning Academy. Binnenkort hoop ik mijn diploma Leisure & Events Management te behalen.

Ik vind het heerlijk om te kijken naar wat mensen om me heen aan het doen zijn en naar het plezier dat dit oplevert. Je kunt dus wel zeggen dat beleving een belangrijk woord is in mijn dagelijkse bezigheden. Zelfs tijdens mijn stage houd ik me bezig met beleving. Zo breng ik bij L5 de beleving die verloren is gegaan door de COVID-19-maatregelen weer terug in de vorm van een nieuw concept dat gebaseerd is op digitalisering.

Hierbij word ik goed begeleid vanuit L5. Dat maakt het mogelijk voor mij om een sterk concept te ontwikkelen dat verweven is met de bestaande diensten. Ik krijg hier de ruimte en de juiste middelen om het gehele proces zelfstandig te onderzoeken en uit te voeren. Ik ben blij met L5 als stagebedrijf en vind deze plek een echte aanrader voor andere studenten!

LAB L5
Sandro Lok

stagiair | grafisch ontwerp en illustratie

Niet alleen op school, maar ook in mijn vrije tijd ben ik bezig met vormgeven. Ik vind het leuk om albumcovers te restylen en ben geïnteresseerd in bijzondere typografie. Met een fijn muziekje op ga ik lekker aan de slag. Daarnaast vind ik het belangrijk om samen te zijn met vrienden en familie en houd ik ervan om series en films te kijken. Mijn favoriete genres zijn thriller en horror en de beste serie was voor mij The Haunting of Hill House op Netflix.

Mijn docent op het Grafisch Lyceum Rotterdam tipte mij over L5. Hij vond dat ik hier goed zou passen en was er zeker van dat ik me in dit team goed op mijn plek zou voelen. Hier krijg ik de ruimte om uit te zoeken wat ik echt leuk vind. In mijn eerste stageweek kreeg ik de opdracht om raamstickers voor een winkel te ontwerpen. Dat was erg leuk en ik ben heel tevreden met het resultaat. Ook werkte ik mee aan een huisstijl. Naast het werken aan ontwerp- en illustratie-opdrachten, mocht ik ook van alles regelen bij een filmproductie.

L5 is een bedrijf waar je meewerkt aan allerlei projecten en de kans krijgt om te groeien. Het is interessant om meer te leren over het bedrijfsleven en de ontwerpbranche en ik vind het leuk hier. Ik ben dan ook blij dat ik me bij dit team mocht voegen!

LAB L5

PARTNERS IN CRIME

L5 is L5 niet zonder partners van uiteenlopende disciplines. Wij noemen dat strategische partners die met L5 de samenwerking zijn aangegaan voor het leveren van advies en diensten in de brede scoop van 'branding voor branches'.

Joris van Oers

Cinemato

Joris is wat ons betreft de 'driepinter' van de videoproducties. Met name in de offshore staat zijn bedrijf het mannetje. Want in de industrie worden extra skills en handigheid gevraagd om grote projecten op film vast te leggen met drones, detailshots en interviews om de kijker te boeien.

Ellen Stokman

MarktCheck

Meten en beleven is de basis van goed marktonderzoek. Want Ellen is er van overtuigd dat het niet om cijfertjes gaat maar om het stellen van de juiste vragen voor het krijgen van waardevolle antwoorden. Zo krijg je als merk meer grip op beweging in markten, klanten en medewerkers. Ellen is hier een kei in en wij zeggen dan ook 'doe de CHECK'.

Dennis Oemar Said

Kanters Horeca Advies

Rendement en onderscheidend vermogen in de horeca is het terrein van Dennis Oemar Said. Zijn inzet in de horecabranche is spraakmakend en samen met L5 zorgt hij ervoor dat horecaondernemingen succesvol zijn, voldoende rendement genereren en als merk in de markt worden gezet.

Marike Groenewegen

MetMarike

Marike Groenewegen is interieurarchitect en heeft kennis van omgevingspsychologie en branding en alles wat zich afspeelt binnen de functionaliteit en sfeer in gebouwen. Marike is in staat de beleving van doelgroepen om te zetten in interieurs waar veiligheid, dynamiek, verbinding en inspiratie leidend zijn.

Martijn La Feber

PixelDeluxe

Martijn La Feber is met PixelDeluxe de partner in online media en webontwikkeling. Want een website is onderdeel van een merk- of campagnestrategie en dat is in goede handen bij de ontwikkelaars van PixelDeluxe.

Robbert Bloemendaal

Taalbouw

"De hamer klinkt vorm in staal. Zo bouwt Taalbouw taal". Met deze uitspraak geeft tekstschrijver Robbert Bloemendaal aan dat tekst niet vanzelfsprekend taal is. De vertaalslag die nodig is om tekst bij de doelgroep binnen te laten komen is dan ook een kunst op zich. Dat maakt Robbert een ideale partner voor L5 die ook zoekt naar de kortste weg tussen boodschap en begrip.

Ad van der Hulst

Adjustintime

Ad van der Hulst geeft de manager rust, overzicht en verdieping in zijn werk als professional. Zijn bureau Adjustintime zorgt ervoor dat Pro's niet alleen hun zaakjes voor elkaar hebben, maar ook hun waardevolle privétijd bewaken. Ad is L5's partner bij veranderingstrajecten waar coaching, timemanagement en 'personal lean' toegevoegde waarde hebben.

Sven Oyntzen

SHO marketing solutions

L5 heeft al een lange relatie met marketeer en strateeg Sven Oyntzen. Zo werkten we samen aan de branding van Luxor Theater Rotterdam en later aan de campagnes van horeca-fashionmerk Chaud Devant. Sven is een concepter pur sang met een neus voor de juiste inzet van campagnemarketing. Juist in die creatieve slag voor brand identity versterken L5 en SHO elkaar. Op naar meer spraakmakende projecten!

Anne Bos

Teken van Anne

Anne Bos is als tekstschrijver de partner van L5 voor de vertaalslag van kennis naar publiekscommunicatie. In zorg en onderwijs kan Anne van gedetailleerde informatie kant en klare content maken voor een breed publiek. Bovendien trekken we ook nog eens samen op voor het schrijven van strategische communicatieplannen.

Tobias La Feber

Impart IT

De werelden van mobiel en smartphone hebben een revolutie veroorzaakt. Tobias La Feber is daar vroeg op ingesprongen en ontwikkelt apps voor alle devices in iOS en Android. Zo kan een app een belangrijke bijdrage leveren aan klantcontact en merkstrategie.

Daniël Smith

TOEK moving pictures

Videoreportages met een echte drive komen van de hand van Daniël Smith. Het zit in de familie en TOEK is dan ook ingetrokken in het pand van L5 om daar uiteenlopende videoproducties voor reportages, interviews en events te verzorgen.

Kom kijken bij L5

Pand Schoonderloo is al heel lang het thuis van L5. Elke ruimte heeft zo zijn functie in het creatieve ontwikkelproces van branding en design. Loop eens door de foto's van het pand en ontdek de geheimen van L5.

Neem gerust eens een virtueel kijkje om onze zolder met een gedekte Lunch for the Brain tafel. Al meer dan 100 creatieve concepten zagen het daglicht na brainstorm met lunch en inspiratie. En de volgende kan zomaar uw campagne zijn die we in korte tijd lanceren!