Wij zijn teamspelers met een doel voor ogen!

Wij toveren geen konijn uit de hoge hoed. Wel werken we intensief samen met onze opdrachtgevers aan unieke campagnes of merkstrategieën om precies in het blikveld van de doelgroep te komen. We gaan dan ook graag met u aan tafel om uw marketingwensen onder de loep te nemen. Uiteraard is dat geheel vrijblijvend, want het gaat ons in eerste instantie om de klik die we met elkaar hebben. Want echt teamwork is een vorm van magie waar zelfs goochelaars jaloers op zijn.

Ontmoet L5-ers!

Bij L5 is alle ruimte voor een goede meeting, brainstorm over marketing en design of gewoon een gesprek over ditjes en datjes. Kom gerust eens langs en proef de sfeer van creativiteit onder het genot van koffie van versgemalen boon (we schenken ook fijne thee).

Rob Smith

strategie | eigenaar

Ik ben nieuwsgierig en snel enthousiast over nieuwe mogelijkheden in techniek, muziek, beeld en media. Door die brede belangstelling haal ik veel inspiratie die nodig is voor mijn werk als marketing strateeg. Toch laat ik me niet teveel meeslepen door hypes en houd ik altijd een helicopter view over concepten en ontwerpen.

De opdrachtgever is gebaat bij een nuchtere kijk op de oplossingen die L5 te bieden heeft. Daarmee ontstaat een waardevolle dialoog en kom je eerder tot de kern van een opdracht. Hierbij stel ik telkens de vraag: ‘Klopt de oplossing nog met het doel van de opdracht?’

Een goed concept kenmerkt zich door een goede balans tussen effectiviteit en creativiteit. Om de originaliteit te waarborgen, probeer ik mensen te prikkelen en te stimuleren tot nieuwe inzichten. Ik omgeef me daarom graag met mensen die een toegevoegde waarde bieden in oplossingen voor strategische communicatie.

Heb je een vraag? Mail Rob Smith!

LAB L5
Mart Hulspas

branding | ontwerp | eigenaar

Samen met Rob Smith heb ik in 1984 L5 opgericht. Al vanaf het begin zijn we een ontwerp én adviesbureau, voor een brede blik op communicatievragen. Met een team van medewerkers en externen bedienen we heel diverse sectoren, zoals cultuur (verschillende theaters en culturele campagnes), onderwijs (educatie van nul tot oneindig), infrastructuur (de grote OV-trajecten in onze regio), vastgoed en het bedrijfsleven (maritiem, ICT en meer). Met een neus voor nieuwe media en de implementatie van creatieve oplossingen ben ik altijd op zoek naar nieuwe ideeën, mensen en opdrachtgevers. Specialismen: Campagnes en concepten, social media-advies, creatieve strategie, merkstrategie, naamgevingstrajecten.

Nieuwsgierig? Vraag het Mart Hulspas!

LAB L5
Maurice Blok

concept | ontwerp

Om structuur aan te brengen in het creatieve proces maak ik graag lijstjes. Bij discussies en brainstormsessies kan ik soms op de achtergrond zijn, maar dan ben ik al druk ideeën aan het uitbroeden. Ik merk dat ik vaak word gezien als 'iemand die het gouden ei legt', en dat wordt binnen het team van L5 wel gewaardeerd. Ik probeer in ieder geval altijd een frisse blik te hebben. Niet alleen mijn eigen ziel zit in een ontwerp, maar ook de ziel van de opdrachtgever.

Soms zet ik mensen op een nieuw spoor. Iets nieuws en onverwachts maken is ook mijn uitdaging, zodat de opdrachtgever een volgende stap kan maken in de communicatie of vormgeving. Ik werk nu al heel wat jaren als ontwerper, maar nog steeds is het een kick om mijn werk in uitvoering te zien. En extra leuk zijn de 'live' illustratiesessies voor klanten. Zij praten en ik schets het direct op papier!

Meer weten over live schetsen? Mail Maurice Blok!

LAB L5
Jos Bogers

bureau management

Al vanaf de oprichting van L5 ben ik de manager achter de schermen. Alle projecten worden langs de lat gelegd. Ik houd de offertes, opdrachtbevestigingen en facturatie bij en bereid de boekhouding voor. Bij L5 zorg ik voor de financiële en persoonlijke balans. Trouw zijn aan de mensen om me heen en onze opdrachtgevers vind ik belangrijk en dat past ook goed bij de uitgangspunten van het bureau.

Door mijn interesse voor design en media ben ik ook in mijn vrije tijd altijd bezig met fotografie. Zo heb ik de campagnebeelden van deze website gemaakt en daar ben ik uiteraard trots op.

Ook ben ik een echte theaterliefhebber en theater is bij L5 zeer goed vertegenwoordigd in de opdrachtenstroom. Dit is vooral leuk omdat ik naast mijn werk voor L5 een duobaan heb bij Theater Zuidplein. Ook daar ben ik echt op mijn plek. Zo combineer ik mijn liefde voor theater en mijn vakkennis optimaal.

Wil je iets kwijt? Zeg het Jos Bogers!



LAB L5
Martine Dhondt

projectmanager

In 1991 voelde ik me als grafisch ontwerper als een vis in het water op mijn stageplek bij L5. Na een dienstverband bij de L5'ers van 2003 tot 2005, trok het idee me om voor de klas te staan en besloot ik het onderwijs in te gaan. Mijn vaardigheden uit de communicatiewereld kon ik goed gebruiken om jonge mensen te helpen. Vele jaren werkte ik met plezier in verschillende projecten binnen het onderwijs van Rotterdam Zuid, waar nog veel te winnen valt om jonge mensen kansen te bieden op een goede toekomst met en baan.

Op het moment dat ik overwoog terug te keren naar de creatieve wereld van design en communicatie, bleek L5 bezig te zijn met de positionering en rebranding van scholen op Rotterdam Zuid. Er was meteen weer een match en ik kon aan de slag bij een Lunch for the Brain en met idee-ontwikkeling aan de ándere kant van het onderwijs. De cirkel is rond en er is nog veel te ontdekken binnen de altijd innoverende marketing en design!

LAB L5
Nova van Herwerden

stagiair | grafisch ontwerp en illustratie

Ik kom dagelijks vanuit 's-Gravenzande naar L5 in Delfshaven. Het is voor mij niet naast de deur, maar ik heb het reizen er graag voor over! Vanaf het begin van mijn stage kon ik al helemaal los op het tekenen van de fraai geïllustreerde eilanden voor de scholen van Nieuw Zuid, waarmee kinderen een schoolkeuze kunnen maken. Zo'n studiekeuze wordt met deze kleurrijke kaarten veel inspirerender en dat werkt ook mooi voor de meekijkende ouders.

Ik zit in de masterclass op het Grafisch Lyceum Rotterdam. Mijn ambitie is groot en met deelname aan de Plusklas en de Bridging Course, bereid ik me voor op een stap naar een studie aan een kunstacademie in Nederland of in Engeland aan de University of Northampton. Intussen blijf ik een echte strandliefhebber, zwem ik graag in de Noordzee en zou ik stiekem wel eens een zeehondje mee naar huis willen nemen.

Ik heb het prima naar mijn zin bij L5 en ben inmiddels ook een echte L5'er geworden. Mijn stage is daarom van vier naar tien maanden verlengd en ik mag binnen deze stage direct afstuderen.

LAB L5

PARTNERS IN CRIME

L5 is L5 niet zonder partners van uiteenlopende disciplines. Wij noemen dat strategische partners die met L5 de samenwerking zijn aangegaan voor het leveren van advies en diensten in de brede scoop van 'branding voor branches'.

Ellen Stokman

MarktCheck

Meten en beleven is de basis van goed marktonderzoek. Want Ellen is er van overtuigd dat het niet om cijfertjes gaat maar om het stellen van de juiste vragen voor het krijgen van waardevolle antwoorden. Zo krijg je als merk meer grip op beweging in markten, klanten en medewerkers. Ellen is hier een kei in en wij zeggen dan ook 'doe de CHECK'.

Martijn La Feber

PixelDeluxe

Martijn La Feber is met PixelDeluxe de partner in online media en webontwikkeling. Want een website is onderdeel van een merk- of campagnestrategie en dat is in goede handen bij de ontwikkelaars van PixelDeluxe.

Marike Groenewegen

MetMarike

Marike Groenewegen is interieurarchitect en heeft kennis van omgevingspsychologie en branding en alles wat zich afspeelt binnen de functionaliteit en sfeer in gebouwen. Marike is in staat de beleving van doelgroepen om te zetten in interieurs waar veiligheid, dynamiek, verbinding en inspiratie leidend zijn.

Robbert Bloemendaal

Taalbouw

"De hamer klinkt vorm in staal. Zo bouwt Taalbouw taal". Met deze uitspraak geeft tekstschrijver Robbert Bloemendaal aan dat tekst niet vanzelfsprekend taal is. De vertaalslag die nodig is om tekst bij de doelgroep binnen te laten komen is dan ook een kunst op zich. Dat maakt Robbert een ideale partner voor L5 die ook zoekt naar de kortste weg tussen boodschap en begrip.

Ad van der Hulst

Adjustintime

Ad van der Hulst geeft de manager rust, overzicht en verdieping in zijn werk als professional. Zijn bureau Adjustintime zorgt ervoor dat Pro's niet alleen hun zaakjes voor elkaar hebben, maar ook hun waardevolle privétijd bewaken. Ad is L5's partner bij veranderingstrajecten waar coaching, timemanagement en 'personal lean' toegevoegde waarde hebben.

Anne Bos

Teken van Anne

Anne Bos is als tekstschrijver de partner van L5 voor de vertaalslag van kennis naar publiekscommunicatie. In zorg en onderwijs kan Anne van gedetailleerde informatie kant en klare content maken voor een breed publiek. Bovendien trekken we ook nog eens samen op voor het schrijven van strategische communicatieplannen.

Tobias La Feber

Impart IT

De werelden van mobiel en smartphone hebben een revolutie veroorzaakt. Tobias La Feber is daar vroeg op ingesprongen en ontwikkelt apps voor alle devices in iOS en Android. Zo kan een app een belangrijke bijdrage leveren aan klantcontact en merkstrategie.

Dennis Oemar Said

Kanters Horeca Advies

Rendement en onderscheidend vermogen in de horeca is het terrein van Dennis Oemar Said. Zijn inzet in de horecabranche is spraakmakend en samen met L5 zorgt hij ervoor dat horecaondernemingen succesvol zijn, voldoende rendement genereren en als merk in de markt worden gezet.

Joris van Oers

Cinematomedia

Joris is wat ons betreft de 'driepinter' van de videoproducties. Met name in de offshore staat zijn bedrijf het mannetje. Want in de industrie worden extra skills en handigheid gevraagd om grote projecten op film vast te leggen met drones, detailshots en interviews om de kijker te boeien.

Cora van der Meijde

Datamatch

Cora van Datamatch is een echte 'klant van de klantkenner'. Loyaliteitsmarketing biedt veel mogelijkheden om je klant te belonen en aan je te binden. Want online, met card of smartphone sparen van punten, prijzen of acties, geeft merken de kans om van klanten ambassadeurs te maken.

Daniël Smith

TOEK moving pictures

Videoreportages met een echte drive komen van de hand van Daniël Smith. Het zit in de familie en TOEK is dan ook ingetrokken in het pand van L5 om daar uiteenlopende videoproducties voor reportages, interviews en events te verzorgen.

Kom kijken bij L5

Pand Schoonderloo is al heel lang het thuis van L5. Elke ruimte heeft zo zijn functie in het creatieve ontwikkelproces van branding en design. Loop eens door de foto's van het pand en ontdek de geheimen van L5.

Neem gerust eens een virtueel kijkje om onze zolder met een gedekte Lunch for the Brain tafel. Al meer dan 100 creatieve concepten zagen het daglicht na brainstorm met lunch en inspiratie. En de volgende kan zomaar uw campagne zijn die we in korte tijd lanceren!