BLIKVANGER VOOR NATIONAAL ARCHIEF

Het grootste en meest bijzondere foto-archief in Nederland is te vinden in het Nationaal Archief vlak naast Den Haag Centraal. Om dat voor eens en voor altijd op het netvlies van de fotoliefhebber te krijgen, bedacht L5 samen met het team van de opdrachtgever de campagne 'BLIKVANGERS'.

Van ontwerp naar echt blik

Folders voor ruime verspreiding

Bijenkorfetalage voor blikwerpers

Met pasen nu eens blikken zoeken

”We bedachten een Willy-Wonka-truc om de mensen nieuwsgierig te maken naar de tentoonstelling”

WE NEMEN DE TITEL BLIKVANGER SERIEUS

De selectie van beelden was een duizelingwekkende klus voor de curator van de tentoonstelling. L5 werd getrakteerd op een selectie beelden van wonderlijke schoonheid. We zochten natuurlijk naar het alles overkoepelende campagnebeeld voor de tentoonstelling en kwamen al snel op een bijna tijdloze foto van een jongen aan de haven. Zijn strakke blik in de cameralens is meteen raak en deze laat de toeschouwer niet meer los. L5 ging ermee aan de slag en bedacht een echte gadget die over de tong zou gaan: Een conservenblik met inhoud. In de blikken waren mooie verrassingen verstopt. Zo kon je een portret van een beroemde fotograaf in Nederland winnen. Er zaten ook vrijkaartjes in het blik dat daarmee de gouden wikkel van Willy Wonka werd.

Het affiche dat door heel Nederland kwam te hangen, deed zijn werk.