SCHOLEN IN DE KUNST bruist van creativiteit

Scholen in de Kunst is de broedplaats van creativiteit in de regio Amersfoort. Het is de inspiratie voor de eerste noot uit een cello, het spelen van een rol in een toneelstuk, de uitvoering van een dance battle of het bouwen van een virtuele stad in Minecraft. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Op 5 locaties in Amersfoort, Leusden en Soest wordt door professionele en gepassioneerde docenten les gegeven in het brede aanbod van kunst en cultuur. Zij wakkeren het talent aan van iedereen die zich creatief wil ontwikkelen. Binnen korte tijd kan een cursist al een liedje spelen op een gitaar, met anderen een dans instuderen of zijn eerste toneelervaring opdoen. Om die inspiratie zichtbaar te maken, opent Scholen in de Kunst de deuren voor iedereen die nieuwsgierig is om zijn of haar eigen talenten te ontdekken.

Daarnaast gaat Scholen in de Kunst zich ook inzetten om vernieuwende kunstprojecten en evenementen te helpen realiseren. Om dat mogelijk te maken is 'Kunstbrouwerij' in het leven geroepen. Hier is niet het eindresultaat het belangrijkste, maar de samenwerking, het plezier en de beleving van het creatieve proces. 'Hiphop, hamburgers en hangen' of een 'Minecraftevent' met workshops en masterclasses behoren tot de vele mogelijkheden. Hier bruisen de creatieve geesten van verschillende stromingen in kunst en cultuur. Kunstbrouwerij maakt dit mogelijk door de inzet van kennis, het faciliteren van techniek, catering, locaties en podia.

Kunstbeleving is een prachtige manier om te laten zien dat Amersfoort een dynamische en bruisende stad is, waarin creativiteit en verbinding een bijdrage leveren aan een sterker en mooier Amersfoort.

Naast het hoofdmerk voert Scholen in de Kunst submerken voor uiteenlopende culturele initiatieven. Op deze wijze is Scholen in de Kunst herkenbaar voor alle doelgroepen en partners in de regio Amersfoort.

IN ALLE MEDIA

In het parapluconcept van Scholen in de Kunst is vastgelegd dat het beeld én de taal van de doelgroep leidend zijn in de communicatie. De boodschap is voor de doelgroep herkenbaar en alle middelen zijn op dezelfde wijze opgebouwd, omgezet naar stramienen en toegankelijk gemaakt in de toolkit van Scholen in de Kunst.

Banners, drukwerk, affiches maar ook website en social mediaberichtgeving dragen alle kenmerken van de nieuwe stijl van Scholen in de Kunst. Hierin springt de inspiratie van de deelnemers direct in het oog.

Ook de catering in de gebouwen van Scholen in de Kunst voert een eigen label. Zo wordt Scholen in de Kunst een ontmoetingsplaats voor jong en oud en is 'hospitality' een onderdeel van de beleving.

TEAMWORK

L5 werkt niet solo maar intensief samen met de opdrachtgever. Bij Scholen in de Kunst stemden we de hele merkstrategie en implementatie af met Nanda de Geus (hoofd marketing) en Arie Keijzer (directeur). We vormden teams per onderwerp en hebben met Lunch for the Brain de creatieve sessies en besluitvorming een boost gegeven.

plan de campagne sidk

LUNCH FOR THE BRAIN

Advies voor doelgroepcommunicatie, advies en uitvoer communicatieplan, advies voor marketing- en merkstrategie.

PARAPLUCONCEPT

Missie en visie, boodschap, pay-off, merkstrategie, doelgroeppropositie, USP's en UBR's, design hoofd- en submerken, iconen en infographics en beeldconcept voor fotografie en graphics.

TOOLKIT

Huisstijl in alle kleursystemen, typografisch ontwerp, logo's en keurmerkbibliotheek, stramienen voor print (brochures, flyers, boekjes en correspondentieset), design en stramienen voor website.