Flint, het theaterhart van Amersfoort

Flint Theater Congressen & Evenementen heeft een revisie ondergaan. L5 ging aan de slag en leverde een parapluconcept voor een totaal vernieuwde merkstrategie. De focus in de marketing kwam hiermee te liggen op beleving en hospitality. Het verouderde gebouw moest getransformeerd worden naar een vernieuwd cultureel hart voor de stad Amersfoort. Vanuit het parapluconcept Flint leverde L5 een toolkit met designs voor print, web, signing en gebouw. De grootste impact daarin hebben de geïllustreerde silhouetten van ontwerper Maurice Blok en de fotobeelden van fotograaf Deen van Meer die het interieur omtoverden tot theaterpodium waarin de bezoeker als vanzelf opgaat.

”Amersfoort heeft een kloppend cultureel hart. Bezoekers bij Flint ervaren dat vanaf de eerste stap in de foyer tot en met de nazit in theatercafé TREK”

ICONEN EN SILHOUETTEN FLINT

De Flintladder

Flintevenementen

Flintbrochure

Flint Poster

3D BANKJE FLINT

Op de zolder, het LAB van L5, werd een 3D-experiment gedaan met het logobeeld. We wilden voor de ingang van Flint een bankje maken dat 's avonds een lichtobject zou worden. De welstandcommissie had aangegeven dat er geen lichtbakken op het pand geplaatst mochten worden. Met ons idee hadden we twee vliegen in één klap. Overdag prettige bankjes in de groene strook voor het gebouw en in het donker een mooi verlicht Flint Theaterlogo. Voor de realisatie tekende DSIGNMARKING dat met L5 zorgde voor een mooi duurzaam Flint-straatmeubel.

FELICITATIE FLINT