Als leren je lief is

Onder iedere pagina van de nieuwe website van CED-Groep vind je de pay-off 'Als leren je lief is'. Samen met professionals in het onderwijs, de kinderopvang en de gemeenten komt CED-Groep al ruim een halve eeuw tot praktische oplossingen voor actuele vraagstukken binnen het onderwijs. CED-Groep ontwikkelt inspirerende leermiddelen en biedt professionalisering en begeleiding, van kinderopvang tot en met het mbo. Om deze positie te versterken en leidend te blijven in de ontwikkeling en ondersteuning van het onderwijs, was een nieuwe merkstrategie en website noodzakelijk.

Van kerstboom naar merkstelsel

L5 startte met het organiseren van een reeks Lunch for the Brain sessies waarin medewerkers van de onderwijsrichtingen van CED-Groep een nieuw kader voor de herpositionering formuleerden. L5 werkte vanaf de start van de opdracht samen met webpartner Pixel Deluxe om het gehele traject van branding tot en met webbouw in kaart te brengen.

Onder het thema ‘van kerstboom naar merkstelsel’ leverde L5 een advies, verslag en stappenplan voor de ontwikkeling van de nieuwe merkstrategie én voor het nieuwe concept van de website van CED-Groep. Hierin schetste L5 voor iedere doelgroep een eigen domein (planeet/landingsplek) binnen het totaalaanbod (merkstelsel) van CED-Groep. Zo ontstond de basis voor een marktgerichte merkstrategie waarin de klantvraag centraal staat, gekoppeld aan kennis, diensten en producten. De enorme hoeveelheid content en sub-websites werd teruggebracht tot een heldere boodschap en landingsplek voor alle doelgroepen in het onderwijs.

Parapluconcept CED-Groep

L5 legde de basis van marketingcommunicatie én merkstrategie vast in het parapluconcept CED-Groep. Hierin is het DNA van de organisatie uitgewerkt en gekoppeld aan alle middelen en media, waarin boodschap, merkstrategie en identiteit samenkomen. De website van CED-Groep is de eerste drager van de herpositionering geworden.

Van, voor en door het onderwijs

Door het vereenvoudigen van de structuur en presentatie van alle diensten en producten op de website, herkennen de doelgroepen in het onderwijs zichzelf in de boodschap. De nieuwe website van CED-Groep sluit dan ook veel beter aan bij de verwachtingen en behoeften van de doelgroepen uit het onderwijs. Zij kunnen binnen de website de dialoog met de specialisten aangaan en hun kennis vanuit de schoolpraktijk delen voor samenwerking en ontwikkeling van onderwijs en educatie.

Voor de heldere navigatie van de doelgroepen zijn iconen ontworpen als wegwijzers in de website.

Naast de corporate kleuren is er een kleurenpalet samengesteld voor de verschillende onderwijsdisciplines. Zo wordt het voor de doelgroep helder in welke omgeving de content (informatie, diensten en producten) te vinden is.

Bezoek hier de website cedgroep.nl

PARTNERS L5

Samen met het team van CED-Groep, onder leiding van Els Rietveld en Linda Albers, heeft L5 er hard aan gewerkt om de rebranding en website tot een succes te maken. L5 werkte nauw samen met Martijn La Feber van Pixel Deluxe die er met zijn team voor zorgde dat de omvangrijke website werd gebouwd en eind december 2019 werd getest en opgeleverd. Het letterfont Aglet Slab geeft de website een echt eigen karakter. Het is een ontwerp van designer Jesse Ragan van XYZ Type