
HET KARAKTER VAN MOBOON
Er is lef nodig om een nieuw koffiemerk in de markt te zetten. Omdat er zoveel keuze is moet je wel onderscheidend kunnen zijn en een uniek verhaal te vertellen hebben. Dat was geen belemmering voor koffiekenner en ondernemer Marcel Oostrom. Met een big smile lanceerde hij zijn eigen merk. MOBOON is de naam!

Bonen selecteren, branden en proeven, dat is de kunst!
Marcel Oostrom heeft ruim twee decennia ervaring in de koffie- en theebranche en met een indrukwekkende productkennis hoeft niemand deze bonenbaas iets te vertellen over koffie. Hij snapt wat jij wilt proeven en laat het je smaken zoals jij het hebt gedroomd. En dat is wat de klanten van Moboon zo waarderen. Het is niet alleen de koffie die zo goed smaakt, het is ook het persoonlijk afstellen van de koffiemachine wat de beleving kompleet maakt. Maar de kwaliteit van de koffie begint bij het selecteren, branden en proeven van de koffieblends. Zo zijn er drie smaken met karakter samengesteld onder de namen 'Nino, Remo en Antonio'.



Moboon heeft de DIS-faktor
Januari 2025, op de verjaardag van Marcel, is het merk Moboon gelanceerd. De klanten en relaties die Marcel jarenlang heeft opgebouwd kregen direct door dat met zijn nieuwe merk je nog meer Marcel krijgt dan je gewend was. Niet alleen het Design kreeg een volledig nieuwe look, maar ook de Identiteit van het merk is ontwikkeld rondom het karakter van Marcel waarin kennis, humor en loyaliteit leidend zijn. En als kers op de taart is Marcel een onvervalste Storyteller. Dat laten we terugkomen in de fotografie, filmpjes en zijn koffiegeheimen te vinden in de socials, de website en Marcels pitches voor ondernemers.
Design + Identity + Storytelling is DIS en DIS IS MOBOON!
MOBOON THE MOVIE

Marcel is jarig

Marcel leest voor uit eigen werk 01

Marcel leest voor uit eigen werk 02

Marcel leest voor uit eigen werk 03
”Mijn afkorting is MO en Rob plakte daar gewoon BOON achter.”
PRAATJE BOON

Elke koffiezending wordt voorzien van een sticker met een koffieknipoog. Want koffie maakt je leven leuker en daar staat MOBOON helemaal achter.
MOBOON ONLINE
MOBOON koffie kun je ruiken en proeven. Het idee achter de website is om die beleving in je hoofd te laten afspelen. Want Marcel staat voor koffie en thee met een bijzonder karakter en een verhaal. Dit en meer vind je allemaal in het aanbod van de website. MOBOON levert naast die karaktervolle koffie en thee ook koffiemachines voor de zakelijke markt. Bedrijven, scholen en organisaties, waar over het algemeen de koffie een bijzaak is, kunnen hun hart ophalen aan het aanbod van MOBOON. Breng eens een bezoekje op de website en laat je meenemen in de wereld van MOBOON.

BRANDING VOOR MOBOON
Het merk Moboon is in 2024 bedacht en gebouwd door een open samenwerking met de beste specialisten uit de marketing. L5 TO BRAND, met art-directer/ontwerper Mart Hulspas en merkstrateeg Rob Smith legden de basis voor het nieuwe koffiemerk MOBOON van Marcel Oostrom. Dit deden zij samen met tekstschrijver Nienke Landré van Tekstkabinet, videomakers Joris van Oers en Bas Huijben van Cinemato, fotograaf Gerrit de Heus, SEO-specialist Bart Modderkolk van SEO Bureau en webbouwer Francis Liesting van Purple Carrot Creatives. De social media storytelling is in handen van Jeroen 's-Gravendijk van The New Media Factory. Print wordt verzorgt door Raymond Wensing van FWa en autobelettering door Steve Schuurmans van Goos reclamemakers. De koffie wordt gebrand en de koffieverpakking wordt verzorgd door de koffiebranders van Royal Taste Company.
MOBOON ON THE ROAD
