NPA streeft naar vertrouwen in zorg

Om patienten gegarandeerde zorg te bieden, kunnen huisartsen in Nederland een keurmerk behalen. Met een jaarlijks terugkerende audit worden de huisartsenpraktijken geaccrediteerd. Dit is een certificaat dat 4 jaar geldig is en ieder jaar met het team van de huisartsenpraktijk wordt getoetst op diverse kwaliteitsnormen. Daarnaast wordt er met de accreditatie gestreefd naar minder papier en meer zorg voor de patiënt. Aan L5 de opdracht om NPA zichtbaar in de markt te zetten.

Het logo van NPA is een cirkelvorm die staat voor het thema 'patiënt centraal'. Dit is verder doorgevoerd in de keurmerken voor huisartsenpraktijk, zorggroepen, apotheekhoudende huisartsen en de huisartsenposten. Zo is er voor alle typen huisartsen een eigen accreditatieprogramma en certificaat.

”Huisartsenzorg blijft zich ontwikkelen. Certificering is er dan ook voor én door de huisartsen om nu en in de toekomst vertrouwde zorg te kunnen bieden.”

Om de merkstrategie goed te introduceren is er naast het parapluconcept en de toolkit een strategisch communicatieplan geschreven. L5 leverde daarvoor tweewekelijks consulting voor het implementeren van het plan én om NPA zelfsturend te maken op het gebied van marketingcommunicatie. Daarvoor is een binnen NPA een Marcomteam gevormd dat met een content- en actiekalender alle doelgroepen kan bedienen. Rob Smith en tekstschrijver/ adviseur Anne Bos trekken hierin samen op en zorgen dat alle communicatie met de doelgroep 'lean' is en altijd wordt gedoseerd. Huisartsen hebben namelijk alle aandacht nodig voor de patiënt en dat is primair waar NPA een belangrijke bijdrage in levert.

De huisartsen kunnen kiezen uit een keur aan thema-audits. Het zijn diverse onderwerpen in de huisartsenzorg waar nog dieper in gedoken kan worden. Zo kan de huisarts accenten leggen in de jaarlijkse accreditatie.

De huisartsen werken in een digitale omgeving onder de naam NPAweb. Hierin kunnen zij de kwaliteit van de eigen zorg monitoren. Bij introductie van de vernieuwde digitale omgeving is er veel zorg besteed aan de communicatiemiddelen. Hierdoor konden we ervoor zorgen dat iedereen op de hoogte was van de vernieuwing en de voordelen van het nieuwe systeem. Bij vragen is een helpdesk in het leven geroepen om de huisartsen goed te kunnen bedienen.

plan de campagne NPA

LUNCH FOR THE BRAIN

Advies voor doelgroepcommunicatie, advies en uitvoer communicatieplan, advies voor marketingstrategie, PR en social media.

PARAPLUCONCEPT

Missie en visie, boodschap, pay-off, merkstrategie, doelgroeppropositie, USP's en UBR's, design hoofd- en submerken, iconen en infographics en beeldconcept voor fotografie en graphics.

TOOLKIT

Huisstijl in alle kleursystemen, typografisch ontwerp, logo's en keurmerkbibliotheek, stramienen voor print (brochures, flyers, boekjes en correspondentieset), design en stramienen voor website, beurspresentatie, film en animatie.